Projekt struktury strony www Zakładu /konsultacje z użytkownikami strony – studentami/

struktura-strona- www- zaklad-naglowek
Mamy wstępny projekt struktury strony Zakładu, ale czy jest ona trafna?
Czy jesteśmy na tyle obiektywni, by dokonać takiej decyzji?
Może warto zapytać odbiorcę 😉 nasi studenci!!!
Warto ich zaangażować w projekt, ale od czego zaczniemy?

Zaproponujmy scenariusz zajęć:

1. Prezentacja tematu: projekt strony WWW Zakładu Badań Wizualnych i Interakcji, który powstanie na bazie nie tylko koncepcji grupy projektowej, ale również z uwzględnieniem/przy weryfikacji badań wizualnych, badań interakcji, badań struktury. Studenci zapoznają się w jaki sposób należy podejść do projektowania strony, sami również mogą udoskonalić ten proces – czego nie wykluczam.

2. Projekt strony zaczyna się od wypisania listy elementów/zawartości – wszystko to co uważamy, że powinno się znajdować. Strona WWW powinna być obrazem naszej działalności, tak, aby po przekroczeniu jej progu można było czuć, tą energię, myśli które chcemy przekazać. Dlatego też jest ważne określić hierarchię ważności wypisanych elementów. Aby zdobyć te dane, zorganizowaliśmy burzę mózgów – pół serio, pół żartem 😉 ale rezultaty są zaskakujące.
http://my.opera.com/aspzbwii/blog/zaklad-badan-wizualnych-i-interakcji-zawartosc-zakres-czyli-jaka-wiedze-mozna

3. Burza mózgów – weryfikacja wcześniejszych przemyśleń, czyli co chcieliby znaleźć na stronie jej przyszli użytkownicy – studenci. Dlatego wysuwam prośbę do studentów by zapisali wszystkie rzeczy, które chcieliby znaleźć na stronie Zakładu. Kiedy powstanie druga lista, będziemy mogli ją porównać do wcześniejszej i zweryfikować nasz przemyślenia. Jeśli obie listy będą się pokrywać – jesteśmy geniuszami ;), jeśli nie to należy w projekcie uwzględnić te różnice, odrzucając oczywiście skrajne elementy – typu czerwony guziczek. Zaprezentowany przed chwilą sposób postępowania jest jedną z metod rozwiązywania problemów.
BURZA MÓZGÓW AUTORÓW
BURZA MÓZGÓW ODBIORCÓW porównanie

4. Kiedy mamy już listę elementów strony, należy ułożyć je w strukturę informacyjną /strony WWW. W tym celu posłuży nam narzędzie – program freemind. I tutaj następuje prezentacja możliwości programu – przeprowadzona dowcipnie ;). – struktura bajek walta Disneya – Nie może zabraknąć weryfikacji czy studenci zrozumieli zasadę jego działania.
5. Teraz na chwilę studenci wyjdą z roli projektantów strony, a staną się materiałem badawczym – przetestują funkcjonalność powstałej struktury strony – w programie freemind. Test będzie polegał na odnalezieniu w strukturze wybranego elementu. Pytań będzie 3 – sprawdzimy czy drugie i trzecie pytanie będzie już sprawiać mniej problemu (proces uczenia się ). „Szukanie” będzie rejetrowane przyszyciu programu autoscreen recorder.

Pierwsze zajęcia z badań wizualnych w zimowym semestrze rok akademicki 2007/2008 – 20 lutego 2008, zaprezentowanie nowego tematu: projekt strony www Zakładu Badań Wizualnych.;

Przebieg zajęć:

1. poznanie nowego narzędzia – program freemind przy pomocy którego można projektować architekturę informacji.

2. Burza mózgów:

a) prezentacja Zakładu Badań Wizualnych
b) Pytania do studentów: jakie są wasze oczekiwania wobec strony WWW zakładu, co chcielibyście tam znaleźć?
c) Lista elementów które powinny się znaleźć na stronie:

Co robią? – działalność
Czym się zajmują?
Wiedza o percepcji
Metoda nauki step by step – przycisk do głównego menu – podstrony: testy, percepcja, (pokazać jak myślimy)

Dynamiczna struktura

Gadżet

Okno z notatkami – zapis w trakcie oglądania stron zapisujemy swoje komentarze

Forum – dostępność, możliwość zadania pytania (studenci zaoczni)

Interaktywność – studenci zapoznają się z zagadnieniami i mogą odnaleźć interesujące ich tematy, dojść do konkluzji: „warto to przebadać”

Lekcje on-line,

Odbiorca student – oczekiwania – teoria, przykłady, opisy badań, prace studentów, aktualnie czym się zajmuje zakład,
Wykład – film z wykładu, komentarze do wykładu

Powiązania, skąd się wziął zakład, skąd taki pomysł
Po co
Czym się zajmuje?

Rozdzielenie dla grup użytkowników

Udostępnić narzędzia do badań

Osoby tworzące zakład

3. Badanie struktury strony WWW przy pomocy programu freemind

a) Test – osobom badanym (studentom) zostały zadane 3 pytania i ich zadaniem było odnalezienie w strukturze strony WWW odpowiedzi na nie.
Pytania:
1. Znaleźć przykłady prac studentów wykorzystujących test wizji progresywnej
2. Jaki jest harmonogram zajęć prowadzonego przedmiotu
3. Jakimi zagadnieniami zajmowali się studenci w trakcie zajęć?

b) zapis wyników – Rejestracja ruchów myszką osób badanych odbywała się przy pomocy programu Autosreen recorder
c) dyskusja ze studentami:
1) czy występowały trudności odnalezienia odpowiedzi na pytania w strukturze strony?
zastrzeżenia: nazewnictwo wybranych nazw menu np. słowo nauka, nie sugeruje, że dotyczy wiedzy na temat percepcji, raczej kojarzona z nauką – nauczanie, słowo działalność – zawiera zbyt obszerny obszar elementów – problem z odnalezieniem harmonogramu
2) Czy przy pomocy takiego narzędzia można badać strukturę strony WWW?
Zastrzeżenia: brak nawigacji, mamy możliwość widzieć wszystkie poziomy na raz.

Reklamy