HASSELT – Belgia: prezentacja Zakładu Badań Wizualnych i Interakcji.

hasselt-naglowek

Wyjazdy pedagogów w ramach ERASMUSA – relacja Marty Więckowskiej z wyjazdu do Hasselt w Belgii.
Pomiędzy 5 – 9 maja w ramach stypendialnych wyjazdów pedagogów przeprowadziłam wykłady i warsztaty ze studentami z uczelni Provinciale Hogeschool Limburg, Belgia http://www.phlimburg.be.

Provinciale Hogeschool Limburg to olbrzymi Uniwersytet, w którym znajduję się również wydział artystyczny, na którym odnajdziemy takie kierunki jak:
1) architekturę
2) architekturę wnętrz
3) projektowanie graficzne
4) działania artystyczne: grafika warsztatowa, malarstwo, rzeźba, nowe media
5) jubilerstwo
Co przykuło moją uwagę?

Pracownia ilustracji

Niezwykły budynek architektury

Połączenie starej i nowej architektury

Atmosfera pracy

Atmosfera uczelni

Architektura!

Zieleń!

i oczywiście czekoladki 🙂

 

Na uczelni spotkałam się z dużą uprzemością kadry. Belgia będzie mi się kojarzyć z bardzo miłymi, życzliwymi ludźmi, którzy bardzo często się uśmiechają 🙂

Zajęcia, które przeprowadziłam w Hasselt obejmowały podstawowe zagadnienia związane z badaniami wizualnymi.

Warsztaty poruszały takie kwestie jak: racjonalne metody projektowania, testy wizualne, percepcja

Podczas warsztatów studenci stali się przez chwilę materiałem badawczym. Przeprowadziłam test wizji progresywnej na dwóch piktogramach. Studenci musieli rysować oba piktogramy prezentowane w różnych stopniach zamglenia. Podczas analizowania wyników dostrzegli jak drobne elementy mogą wpłynąć na sposób postrzegania obrazu.
Testowi zostały poddane dwa bardzo podobne do siebie piktogramy przekazujące tą samą informację. To proste ćwiczenie miało uświadomić studentom, że niektóre błędy projektowe można dostrzec dopiero po przeprowadzeniu testów wizualnych.

