Projekt płaskiego interfejsu umożliwiającego badanie interakcji /temat zadania studenckiego/

ipad-interfejs-cwiczenie-naglowek

/Projekt realizowany w ramach Pracowni Badań Wizualnych, IV rok wzornictwo, semestr letni, rok akademicki 2009/2010/

Ćwiczenie jest wykonywane w dwóch pracowniach: Badań Wizualnych i Projektowania Komunikacji Wizualnej. Celem ćwiczenia jest zaprojektowanie płaskiego interfejsu umożliwiającego badanie interakcji pomiędzy człowiekiem, a urządzeniem. Interfejs jest przeznaczony dla Ipada: http://events.apple.com.edgesuite.net/1001q3f8hhr/event/index.html

Interfejs łączy się z urządzeniem przez WIFI.
Forma interfejsu – ekran dotykowy wykonany w programie Adobe Flash (w tym zadaniu dotyk jest zastąpiony kliknięciem myszki).
Wizualna postać interfejsu musi zawierać elementy typografii (nazwy, polecenia itp..) oraz piktogramy.
Interfejs posiada funkcję pamięci.
Chodzi o możliwość planowania i sterowania funkcjami urządzenia za pośrednictwem płaskiego interfejsu.

Urządzenia sterowane przez interfejs /do wyboru/:

1. Bankomat.
2. Automat do wydawania i parzenia kawy, herbaty, itp.. – tutaj chodzi o automaty dostępne publicznie oraz zawansowane technicznie ekspresy do kawy.
3. Pralka.
4. Punkt informacyjny w akademiku – to oczywiście nie jest urządzenie – w tym przypadku analiza funkcji dotyczy takiego miejsca w akademiku, w którym istnieje możliwość zapisu różnych informacji. Informacja może przybierać różną postać. Zostaw wiadomość itp..

A. Analiza istniejących rozwiązań

Należy określić wszystkie funkcje urządzenia i zaznaczyć te funkcje, które są sterowane przy pomocy interfejsu.
Analizę funkcji oraz procesu użytkowania przedstawić jako mindmap.

1. Bankomat.
Rozpoznanie funkcji dostępnych w różnych bankomatach. Zebranie różnych operacji dotyczących przepływu elektronicznych pieniędzy – określenie potrzeb użytkownika.

2. Automat do kawy
Analiza różnych automatów do parzenia kawy, herbaty itp: Rodzaje manipulacji: modyfikacje, skalowanie, wybór, określanie parametrów itp..

3. Pralka.
Przypadek podobny jak w 1 i 2.

4. Punkt informacyjny w akademiku.
Analiza rodzaju informacji umieszczanych na tablicach informacyjnych w akademikach. Możliwość zapisu różnych informacji. Informacja może przybierać różną postać.
Zostaw wiadomość.

B. Analiza struktury informacyjnej interfejsów i procesu użytkowania.

a. Schemat struktury informacyjnej i relacji między jej elementami.
b. Schemat procesu użytkowania.
c. Połączenie a i b.

C. Prototypowanie interfejsu.

a. Projekt interakcji http://offline.pl/blog/podstawy-projektowania-interakcji.html
Koniecznie przeczytać http://ui.blox.pl/2009/07/Extreme-usability-uzytecznosc-ekstremalna.html
b. Prototypowanie http://www.paperprototyping.com/download.html
http://www.youtube.com/watch?v=ykJ60H4Qkvg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=c4-A-9hGn0U&feature=related

D. Interfejs w technologii flash.

Przydatne linki:
http://www.youtube.com/results?search_query=usability&gl=PL&hl=pl
http://www.youtube.com/results?search_query=interaction+design&search=Search&gl=PL&hl=pl
http://www.uxmag.com/
http://www.interaction-design.org/
http://www.id-book.com/starters.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Interaction_design
http://www.open-video.org/details.php?videoid=5003
http://www-01.ibm.com/software/ucd/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Human-computer_interaction
http://www.hcibib.org/
http://offline.pl/blog/podstawy-projektowania-interakcji.html
http://www.asktog.com/basics/firstPrinciples.html
http://www.useit.com/alertbox/
http://www.open-video.org/details.php?videoid=8046&surrogate=storyboard
http://www.useit.com/alertbox/
http://www.open-video.org/details.php?videoid=8046&surrogate=storyboard
http://www.90percentofeverything.com/category/research-methods/
http://www.open-video.org/details.php?videoid=8123&surrogate=fastforward

Reklamy