Semestr zimowy PODSUMOWANIE

1.

Opis ruchu postaci i ruchu kamery w przestrzeni sceny oraz analiza cech odnośnie dyskretnej struktury ruchu w filmach Lip Dub to treść ćwiczenia.

Więcej informacji w tym poście: https://aspzbwii.wordpress.com/2019/10/10/pbi-10102019/

Ćwiczenia zakończyły się wytycznymi, które pozwalają wykonać model symulacyjny ruchu postaci i kamery w przestrzeni oraz zbudować prototyp umożliwiający samodzielne wykonanie filmu typu Lip Dub.

Przykład rozwiązania w prezentacji:

https://issuu.com/wieslawgdowicz/docs/how_to_make_your_own_lip_dub

2.

Projekty aplikacji zachęcającej do poznawania miasta Katowic

KONCEPCJE

CITY OF MINE

https://issuu.com/wieslawgdowicz/docs/city_of_mine_maksym-nowak

Po zalogowaniu do aplikacji, z poziomu menu głównego, możemy włączyć i edytować swój profil. Sprawdzić listę znajomych i zaprosić do niej innych, odbierać i wysyłać wiadomości. Mamy dostęp do misji aktywnych gdzie rozpoczynamy naszą przygodę. Możemy również wrócić do wcześniej zaczętej gry, przeczytać podsumowanie wcześniej ukończonych zadań, a także dodawać własne historie, w których mogą brać udział inni, po wcześniejszej autoryzacji. 

Z menu mamy również dostęp do rankingu, by porównać swoje osiągnięcia z innymi, do ustawień w których zmieniamy ustawienia dźwięku, kamery i język. 

Po naciśnięciu dodaj misję jesteśmy przeniesieni do listy z której wybieramy jedną z nich. Otrzymujemy podstawowe informacje, a w kolejnym kroku potwierdzamy rozpoczęcie misji. 

W kolejnym kroku mamy do wyboru czy chcemy grać w trybie jednego gracza, czy chcemy zaprosić znajomych. 

W tym momencie zaczyna się gra. Po zakończeniu jesteśmy przekierowani do ekranu z podsumowaniem, gdzie możemy dowiedzieć się więcej o historii, obejrzeć zdjęcia z opisem, które zrobiliśmy podczas gry oraz włączyć kod ze zniżką. 

Schemat gry pokazuje mechanikę działania po rozpoczęciu misji. 

Charakter gracza kreowany jest wyborem jakiego dokonujemy podczas rozmowy z napotkanymi postaciami. To prowadzi do innych sposobów jej przejścia. Ważnymi i powtarzającymi się elementami jest wykonywanie zadań w technologii AR, robienie zdjęć i poszukiwania. Do tych ostatnich gracz musi przyłożyć najwięcej uwagi ponieważ analiza obiektów, wskazówek, osób i miejsc to główny obowiązek detektywa. 

Wszystko to włącznie z historycznie osadzonymi postaciami oraz miejscami prowadzi nas do rozwiązania zadań. 

Technologia AR pozwala na nowe podejście do gier typu Point’and’click. Grafiki i animacje 3D łączą się wraz z rejestrowanym przez kamerę obrazem w jedność. Dzięki temu możemy poruszać się w świecie sprzed kilkudziesięciu,kilkuset lat. Przechadzamy się po starym Katowickim rynku i spotykamy historyczne postacie w swojej najlepszej okazałości. 

Gra wykorzystuje zdjęcia otoczenia oraz gracza wraz z filtrami tematycznymi. Tworzy tzw. ‘memory book’, który po zakończonej misji przypomni nam cały jej przebieg. W niektórych przypadkach zdjęcia mogą również być wykorzystane do rozwiązania zadań typu puzzle chronologiczne bądź rozpoznanie czyjejś prawdomówności. 

Alternatywne drogi odpowiedzi określające charakter postaci mają wyraźny przebieg dla rozgrywki. Okazując szacunek i grzeczność możemy uzyskać informacje i wskazówki szybciej a czasem zostać oszukani przez zbytnią naiwność co wpływa na czas rozwiązania problemu i długość trasy którą się poruszamy. Gra w trybie multiplayer pozwala graczom na uzyskanie innych odpowiedzi od NPC i zastanowieniem się nad wyborem dalszych kroków. 

W grze nawigację rozwiązano za pomocą GPS i tekstu którym należy się kierować aby odnajdywać charakterystyczne miejsca i obiekty co motywuje do uważnego rozglądania się podczas poruszania się trasą misji. 

Odwiedzane przez nas miejsca zawierają historyczne opisy a te nieistniejące już miejsca mogą być odtworzone za pomocą wcześniej wspomnianej technologii AR. Umożliwi to graczowi nie tylko przeczytać o obiektach ale i zobaczyć coś co oglądali nasi dziadkowie.

Tekst Sara Maksym.

 

PO SĄSIEDZKU

https://issuu.com/wieslawgdowicz/docs/po_s_siedzku_aplikacja-ga_uszka-mazur__mija

APLIKACJA DO ODKRYWANIA NIEOCZYWISTYCH UROKÓW KATOWIC

https://issuu.com/wieslawgdowicz/docs/pokatoskach_juszczyk-ku_-stok_osa-wejchert

ZIOMEK koncepcja aplikacji

https://issuu.com/wieslawgdowicz/docs/ziomek_kato_apka

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s